Gjesteforelesning med Dr. Alexandre R. Vieira

1. oktober holder Dr. Alexandre R. Vieira fra University of Pittsburgh gjesteforelesning ved IKO: Redefining the Caries Phenotype for Exploring Individual Susceptibility to the Disease.

Foto: University of Pittsburgh, School of Dental Medicine

Dr. Alexandre R. Vieira leder den kliniske forskningen og studentforskningen ved the School of Dental Medicine, University of Pittsburgh. Han kommer til OD i forbindelse med Jenny Bogstad Søviks disputas 30. september. Den påfølgende dagen bidrar han selv med gjesteforelesningen Redefining the Caries Phenotype for Exploring Individual Susceptibility to the Disease.

Vieira bruker sin bakgrunn i pedodonti og genetikk i utviklingen av et forskningsprogram som skal sørge for bedre forståelse for vanlige dentale egenskaper i kompleks etiologi.

Han har opprettet the Dental Registry and DNA Repository (DRDR), som er det eneste prosjektet i verden som samler og linker DNA-prøver med et omfattende sett med kliniske data.

Gjesteforelesningen er først og fremst aktuell for videreutdanningskandidater i pedodonti og kariologi, men er åpen for alle som ønsker å komme.

Les mer om Dr. Vieira her.

IKO
Emneord: karies, DNA, pedodonti, genetikk