Aktuelle saker

Publisert 11. okt. 2019 15:35

Mandag 14. oktober er Verdens kariesfrie dag. Fokus i år er å begrense sukkerinntak hos barn under 2 år for å kunne gi forutsetning for bedre helse og tannhelse gjennom livet.

Publisert 10. okt. 2019 12:15

Dei europeiske og skandinaviske delane av the International Association for Dental Research (IADR) var vertskap for dette årets kongress i Madrid, med stor deltaking frå Det odontologiske fakultet.

Publisert 30. sep. 2019 11:41

Vi lever stadig lenger. Hvordan skal vi som samfunn møte utfordringene dette gir oss? Og ikke minst: Hvordan kan det at vi blir eldre, brukes som en ressurs? Det var spørsmålene som ble tematisert på Litteraturhuset under årets forskningsdager.

Publisert 7. mars 2016 11:21

Forrige uke mottok OD ni Erasmusstudenter. Disse skal følge undervisningen på tannlegestudiets 8.semester frem til sommeren. Studentene kommer fra både Sverige, Tyskland, Frankrike og Spania. De setter stor pris på den varme velkomsten de har fått.

Publisert 5. mai 2015 12:42

Hvis du tar godt vare på tennene dine, kan dette gi gode helsegevinster med alderen, for munnhulen påvirker kroppen din mer enn du tror.

Publisert 12. feb. 2015 18:33

Det odontologiske fakultet i Oslo satser på helsefremmende og forebyggende forskning, mye rettet inn mot eldre og innvandrere.

Publisert 7. jan. 2015 10:39

Slitasjegikt i kjeveleddet kan ramme unge. Studier viser at omtrent en av tre ungdommer med ansiktssmerter og funksjonsforstyrrelser i kjeven har slitasjegikt i kjeveleddet.