Kjeveortoped Maria Lucete Fernandes Færøvig inn i «Angle Society of Europe»

Stipendiaten ved Det odontologiske fakultet, Universitetet i Oslo (OD), ble forrige uke tatt opp som aktiv medlem i «Angle Society of Europe».

Færøvig med beviset på at hun er tatt opp som aktiv medlem i "Angle Society of Europe" (Foto: Kjersti E.Carlsen, UiO/OD)

Foreningen har kjeveortopeder i Europa som sine medlemmer.

Prestisjefylt å bli medlem

Dette skjedde på den årlige konferansen som ble holdt 24. – 29. januar i Going, Østerrike. Det tar minst seks år å bli tatt opp som aktiv medlem, noe det knyttes høy prestisje til.

Tidligere ansatt er«Honorar member»

Professor Bjørn Zachrisson er den eneste "Honorar member" fra Norge. Zachrisson jobbet tidligere ved OD. I tillegg er det fire «senior members» som kommer fra Norge. En av disse er professor Rolf Berg. Han var også tidligere ansatt ved Universitetet i Oslo.

To aktive medlemmer fra Norge- og disse er fra OD

For tiden er det kun to aktive medlemmer fra Norge, og disse kommer begge fra Avdeling for kjeveortopedi ved Universitetet i Oslo: Espen Færøvig og Maria Lucete Fernandes Færøvig!

Av Kjersti E. Carlsen
Publisert 2. feb. 2017 15:46 - Sist endret 24. apr. 2017 12:44