Bachelorstudent åpner døren for kunnskap og opplevelser i Stockholm

Den første av fakultetets utreisende studenter denne våren starter sitt opphold ved Karolinska institutet i dag.

Irmelina Nilsen reiser på utveksling til Stockholm
Irmelina Nilsen har pakket ferdig og er på vei ut av Det odontologiske fakultet (OD) for å kjøre direkte til Stockholm. Foto: ©OD,UiO/ Kjersti E.Carlsen.

Irmelina Nilsen, som går på bachelor- studiet i tannpleie, skal ha et opphold på Karolinska Institutet (KI) en måned fremover.

Spennende med nordisk samarbeid

Vi spør henne om hva som er hennes motivasjon for å reise på utveksling og hvorfor hun velger Stockholm?

– Jeg ønsker å reise på utveksling innen Norden fordi jeg tror på et godt nordisk samarbeid og håper å lære mye av dette utvekslingsoppholdet. Jeg valgte derfor Stockholm, og gleder meg til å få nye utfordringer og nye impulser, sier hun. Irmelina er nysgjerrig på hvordan undervisningen er lagt opp ved KI, hva de gjør annerledes der sammenliknet med her.

– Jeg gleder meg også til å finne ut litt mer om hvilken forskning som foregår ved KI, påpeker hun.

Verdsetter kunst- og matopplevelser

Nilsen har fått bolig gjennom KI Housing og gleder seg nå til å komme i gang. Kulturlivet skal også utforskes. Bachelorstudenten er blant annet innterresert i interessert i kunst- og matopplevelser.

Utreisende studenter denne våren

• 26.februar - 29.mai 2018: Benedikte Grimsøen, Karianne Tveter, Karoline Kleivene og Marie Lütcherath. De reiser til the University of the Western Cape, Sør Afrika. (Masterprogrammet i Odontologi)

• 26. februar- 29.mai 2018:  Laura Marquez Giraldo. Hun reiser til Universidad Internacional de Catalunya, Barcelona. (Masterprogrammet i odontologi)

• Karolinska Institutet, Stockholm 29.januar - 23.februar 2018 : Irmelina Nilsen (Bachelorprogrammet i tannpleie)
  • Tanga International Competence Centre, Tanzania 26.februar- 23.mars 2018

Siri Jørgensen, Therese Endresen, Mirjam Tedy, Jehona Munjakaj, Kashin Sadik (Bachelorprogrammet i tannpleie)

Få med deg studentenes opplevelser i utlandet

Følg med på bloggen "Odontologi ut i verden".  Der kan dere lese nærmere om OD- studentenes opplevelser på utveksling i utlandet.

Du kan også lese mer om delstudier i utlandet: Her får du vite når du får muligheten til å reise, hvilke steder kan reise til og hvordan søknadsprosedyrene er. Søknadsfristen for utveksling i vårsemesteret er 15.september.

Dersom du lurer på noe om utveksling, kan du også ta kontakt med Kjersti E. Carlsen.

Emneord: Utveksling Av Kjersti E.Carlsen
Publisert 29. jan. 2018 12:12 - Sist endret 11. des. 2023 13:45