Fadderuka

Som ny student ved Universitet i Oslo får du tilbud om å være med på fadderuka. Dette er en glimrende anledning til å bli kjent med universitetet, og ikke minst andre studenter.

Faddersjef Ellen Filmberg ønsker de nye studentene velkommen på Universtitetsplassen. Foto : Solveig Bjørnovde Rindal/UIO

Den 15. august var det offisiell åpning av fadderuka på Universitetsplassen.   Sammen med rektor ved UiO og ordfører i Oslo var vår dekan Pål Barkvoll til stede for å ønske de nye studentene velkommen til Universitet i Oslo.

For de alle fleste var dette det første møte med studenttilværelsen, men ved Det odontologiske fakultet var det studieoppstart en uke før alle andre, og fakultetets studenter hadde sin fadderuke i forrige uke.

Fadderaktiviteter

For de ferske tannpleier- og odontologistudentene har det  vært flere fadderaktiviteter. Det ble blant annet arrangert et rebusløp, hvis endeholdeplass var den tradisjonsrike Tannlegekjelleren i Geitmyrsveien, og fadderuken ved fakultet ble avsluttet med en felles middag i «Anestesien» på Domus Medica.

Men ennå er ikke det offisielle fadderprogrammet slutt. Følg med på Facebooksiden til UiO for oppdatert informasjon om kommende arrangementer.

Av Astrid Skiftesvik Bjørkeng
Publisert 18. aug. 2016 14:26 - Sist endret 2. jan. 2018 12:45