Høytidelig avslutningsseremoni for tannlegestudentene

Seremonien for høstens avgangskull ble avholdt 23. januar 2015 i Universitetets Aula.

Hele avgangskullet samlet, Foto: Hege Glomsaker-Gjessing, OD

Fakultetets historie

Norges tannlægehøyskole ble etablert her i 1927  etter en omflakkende tilværelse som Statens Tannlegeinstitutt. I 1959 ble Norges Tannlegehøyskole nedlagt som begrep og utdanningen overført til Universitetet i Oslo under Det odontologiske fakultet.

Fakultetet er stolte av studentene

Fremtidens fagutøvelse må være integrert som en del av det øvrige helsevesenet – kunnskap og respekt for hverandres profesjoner vil være en nødvendighet for på best mulig måte kunne ta hånd om pasientene.  De uteksaminerte studentene må forholde seg til resten av helsevesenet – fremstå som profesjonelle med stor yrkesstolthet og stor grad av samarbeidsevne. Når det gjelder munnhulen er det våre studenter som er spesialistene – ingen andre aktører i helsevesenet når de engang til anklene.

Fakultetet er stolte over årets avgangskull på tannlegestudiet.

Publisert 26. jan. 2015 11:25 - Sist endret 26. jan. 2015 11:29