Klare for landsmøte

Etter lang tid med sosial distansering er det nå klart for et fysisk møte når NTF skal arrangere sitt årlige landsmøte i Bergen 4.-6. november. Det odontologiske fakultet bidrar som vanlig også denne gangen bredt i det faglige programmet.

Billdetkolasj

Ulf Riis sitter i NTF`s fag- og etterutdanningsutvalg (FEU) som har vært ansvarlig for det faglige innholdet på dette landsmøtet.

Portrett av Ulf Riis
Ulf Harald Riis:.Foto: Ingar Storfjell OD/UIO.

- Vi har lagt særlig vekt på at hele tannhelseteamet skal kunne ha glede av det faglige programmet, sier Riis. Nyheten i år er at vi tilbyr våre tannhelsesekretærer to hele dager med spennende og varierte foredrag. De fleste foredragene er rettet mot allmennpraktikeren og vi mener de er svært klinisk relevante, men våre spesialister vil også finne foredrag som er tilpasset deres spesialiteter.

Fra det Odontologiske fakultet stiller følgende:

• Lars-Fredrik Gjølstad Spesialist i oral protetikk,Ina Charlotte Knivsberg Spesialist i oral protetikk, Erik Saxegaard Spesialist i oral protetikk, Hans Jacob Rønold Førsteamanuensis, Spesialist i oral protetikk skal snakke under overskriften: «Skuffelser i protetikken Hvorfor gikk det galt?»
  • Smittevern i klinikk er tema for Marita Evensen, Diakon og sykepleier fra Avdeling for oral kirurgi og oral medisin
  • Katarzyna K, Spesialist i kjeve- og ansiktsradiologi skal snakke om "Optimalisering av radiologiske undersøkelser for bedre diagnostikk i allmennpraksis"
  •  Instruktør tannlege Martin Hoftvedt skal fokusere på «Hvordan lage enda bedre komposittfyllinger?»
  • Heming Olsen-Bergem, Førsteamanuensis oral kirurgi og oral medisin er med i Kirurgikameratene Sesong 2 hvor du får vite : «Alt du vil vite om kirurgi - og mer»
  • Helena O. Haugbo, Spesialistkandidat i periodonti skal holde to foredrag: "Ingen er bare det du ser- Utfordringer ved spesielle pasientgrupper" og "Dus med rus- Oral helse og tannbehandling til pasienter med rus og psykiatriske utfordringer".
  • Presentasjon av ny lærebok: Nordic Textbook of Oral
    and Maxillofacial Surgery v/ Prof Tore Bjørnland fra oral kirurgi og oral medisin.

NTFs Studentforskerpris skal også deles ut og her er årets nominerte fra Universitetet i Oslo

• “Økt fokus på munnhelse hos eldre i sykehjem” v/ Inger Johanne Linjord & Lilliane Sandal Nodevik (veiledere Janicke Liaaen Jensen & Lene Hystad Hove)
  • “Melatonins effekt på orale inflammasjoner og beintilheling” v/ Stine Milovanovic (veileder Trude Maria Haug)

Mer informasjon om landsmøtet finner du her.

Publisert 20. okt. 2021 10:22 - Sist endret 13. des. 2021 10:06