Forskningstorget

Hvor sterke er tennene våre? Det er blant problemstillingene barn og unge kan lære mer om på ODs stand under årets forskningstorg.

Foto: Jan Unneberg, OD/UiO.

18.-19. september forvandles Universitetsplassen i Oslo til et mangfoldig torg, der OD bidrar med våre egne folk og kunnskap for å lære barn og unge om hvor sterke tennene våre er.

Elever fra 1. klasse til videregående kan besøke ODs stand på Universitetsplassen de to dagene. Gjennom spesiallagde modeller, video, bilder og eksperimenter kan de for eksempel lære om hvorfor tennene «vinner» i kampen mot sukkertøyet når det skal tygges i stykker. Det blir også mulig å lære mer om hva vi bør gjøre for å bevare tennenes styrke på best mulig måte.

Dette er en ypperlig mulighet til å ta med egne og/eller andres barn for å bli nysgjerrige, og lære.

Emneord: Forskningstorget
Publisert 25. aug. 2015 14:36 - Sist endret 11. apr. 2019 15:28