Vellykket ORCA kongress 2017

Den 64 ORCA kongressen (The European Organisation for Caries Research) ble i dagene 5. juli - 8 juli 2017 avholdt i Oslo. Et innholdsrikt program ble presentert for deltakerne, og både faglige og sosiale arrangementer er dokumentert av fakultetets fotograf.

Vellykket ORCA kongress 2017 i Oslo

Fotograf: Margit Selsjord,OD, UiO

Det er andre gang ORCA-kongressen holdes i Norge. Første gang var i 1986, da i flotte omgivelser på Vestlandet, Ullensvang. Årets kongress var planlagt lagt til Tyrkia, men det ble desverre ikke mulig på grunn av den nylige fornyede politiske ustabiliteten i landet.

Programmet for den 64 ORCA-kongressen var omfattende og stimulerende med presentasjoner fra mange felt innen faget kariologi. Forskere fra hele verden presenterte i løpet av  ORCA dagene sine studier på grunnvitenskap, klinisk forskning og nyskapende teknologi.

Kongressen åpnet onsdag 5. juli med en flott mottakelse i Rådhuset, før deltakerne ble presentert for forelesninger og seksjoner i Helga Engs hus på Blindern. Det ble også satt av tid til sosiale arrangementer på kvelden, med både båttur og middag.

ORCA Co-president, Alix Young Vik, er meget godt fornøyd med arrangementet. Alix Young Vik er også professor og studiedekan ved Det odontologiske fakultet, Universitetet i Oslo.

- En særlig takk rettes til de som bidro til det faglige arrangementet og i det praktiske arbeidet, avslutter Alix Young Vik

Mange flotte bilder fra kongressen, tatt av fotograf Margit Selsjord, Det odontologiske fakultet, UiO

orca
Av Leif Erling Jensen