Aktuelle saker

Publisert 15. mars 2024 09:10

Denne uken kom det nye simulatorer på plass. Til stor glede for både ansatte og studenter.

Publisert 8. mars 2024 14:39

Mange nysgjerrige elever fra videregående skole fant veien til Åpen dag på universitetet. De kunne få med seg miniforelesninger og speeddate om tannpleie- og tannlegestudiet.

Publisert 8. mars 2024 09:50

Institutt for klinisk odontologi (IKO) arrangerte nylig et spennende mini-symposium med temaet "Stor kompositt, onlay eller krone - hva velger jeg og hvorfor", om substanstap, fyllinger og ulike teknikker.

Publisert 13. feb. 2024 09:32

Tretten studenter fra studieinstitusjoner i utlandet skal følge undervisningen i klinikkene i vår. Oppholdet ble innledet med en samling i Faculty club der utvekslingsstudentene ble ønsket velkommen.

Publisert 12. feb. 2024 13:23

Co-Create handler om å hjelpe studenter med å gjøre store ideer om til virkelige løsninger på virkelige problemer. Studenter i Oslo-regionen som er nysgjerrige på oppstartsselskaper og entreprenørskap eller bare liker å løse problemer, kan nå søke om å delta på det nye studentinnovasjonsprogrammet Co-Create. Søknadsfrist for de innledende design thinking-workshopene i mars er 7. mars.

Publisert 9. feb. 2024 14:37

I 2023 gjennomførte bachelorprogrammet i tannpleie et pilotprosjekt der tannpleiestudentene underviste sykepleiestudenter. Noe av hensikten var å gi sykepleiestudentene ved Lovisenberg kunnskap om tema innen oral helse før de skal i praksis på sykehjem.

Publisert 1. feb. 2024 16:51

Denne uke hadde studieseksjonen stand på fakultetet for å møte studentene ansikt til ansikt. Dette var en mulighet for å stille en studiekonsulent spørsmål og få veiledning, samt gi innspill.

Publisert 18. des. 2023 08:27

Universitetet i Oslo, med Veksthuset for verdiskaping i spissen, leder et nytt samarbeidsprosjekt som skal styrke studentinnovasjonskulturen i Oslo-regionen. Prosjektet har fått støtte fra Innovasjon Norge. Målet er å få flere oppstartsbedrifter og mer verdiskaping. Med på laget er OsloMet, BI, Kristiania, Norges miljø- og biovitenskapelige universitet og Startuplab.

Publisert 15. des. 2023 13:54

På fakultetets juleavslutning delte dekan Tiril Willumsen ut Arbeidsmiljøprisen til Tone Røtnes og Det odontologiske fakultets forskningspris til Håvard Haugen.

Publisert 5. des. 2023 13:25

Dr. Mario Romandini er ny sjefredaktør for tidsskriftet Journal of Periodontal Research. Han knytter redaktørrollen til sitt arbeid ved Universitetet i Oslo og til arven etter pionerer innen periodonti, som har sitt utspring fra vår institusjon.

Publisert 4. des. 2023 17:10

Våren 2024 tilbyr Institutt for biovitenskap et nytt emne, som gir en bred innføring i rettsmedisinske fagdisipliner. Emnet er for alle som er interessert i rettsgenetikk, rettspatologi, rettstoksikologi eller veterinær rettsmedisin.