Publisert 2. jan. 2017 08:00

På NEMKO -tomta på Gaustad skal fremtidens odontologibygg reises. Men før vi kan finne frem flyttesakene i Geitmyrsveien, er det mye som skal skje. For dekan Pål Barkvoll, er det viktig at alle ved Det odontologiske fakultet, har anledning til å følge prosessen fremover. Dere vil derfor få jevnlige rapporter fra byggemøtene på nettsidene for ansatte fremover.

Publisert 15. des. 2016 14:15

En arbeidsgiverundersøkelse som NIFU har gjennomført på oppdrag fra UiO, viser at tidligere studenter fra OD utmerker seg i arbeidslivet.

Publisert 9. des. 2016 09:47

Tirsdag 13.desember klokken 1215 oppfordrer vi alle til å ta med seg matpakken til Store auditorium.  Her vil dere får høre et viktig og inspirerende lunsjforedrag av Hege Frey og ungdommer fra Forandringsfabrikken. De vil fortelle om egne erfaringer og gi oss viktige råd om pasientkommunikasjon.

Se  Forandringsfabrikken for mer informasjon.

Publisert 1. des. 2016 14:01

Lurer du på hvordan man kan identifisere noen via tennene? I episode 7. av NRKs serie om Isdalskvinnen kan du få svar. I denne episoden kan du få følge rettsodontolog Sigrid Ingeborg Kvaal  når hun undersøker tennene til den ukjente Isdalskvinnen. Sigrid Kvaal er for øvrig medlem av ID- gruppe til Kripos, og har lang erfaring med identifikasjonsarbeid. Se episoden her

Publisert 14. nov. 2016 13:00

På morgenen mandag 14. november kunne vi både se og høre Anne Rønneberg i NRK sine nyhetssendinger på NRK TV og radio. Spesialisten i pedodonti fortalte om tannhelsepersonells rolle i avdekking av omsorgssvikt.

Publisert 8. nov. 2016 10:38

Forskarar frå heile verda var samla til ein workshop i Malmø som avdelinga for Biomateriale var med å organisera. Målsetninga med workshopen var å samla nåverande og framtidige brukara av nøytronspreiing innanfor tverrfaglege områder av biologi og materialteknologi.

Den internasjonale workshop blei arrangert under paraplyen av Interreg-prosjektet ESS & MAX IV: Cross Border Science and Society, som er eit treårig prosjekt som innvolverar 27 partnere innenfor Oks regionen.

Her kan du lese meir om samlinga.

Publisert 1. nov. 2016 14:27

I dag vedtok fakultetsstyret ved Det odontologiske fakultet (OD) enstemmig at Pål Barkvoll fortsetter som dekan. Barkvoll er glad for fornyet tillit og lover stødig fokus på fakultetets kjerneoppgaver i tida framover.

Publisert 1. nov. 2016 14:26

Ved årsskiftet tiltrer tre nye prodekaner når Pål Barkvoll går i gang med sin andre periode som dekan. Teamet er utvidet med én person fra inneværende periode, og representerer bredden i de tilsatte ved fakultetet.

Publisert 18. okt. 2016 09:36

Professor ved Institutt for oral biologi (IOB), Hilde Galtung, tildeles Det medisinske fakultets pris for innovasjon i profesjonsstudiet. Prisen består av 20 000 kroner, diplom og heder og ære.

Publisert 10. okt. 2016 07:00

Fredag 17. juni markerte endt studieløp for nok et tannlegekull og nok et tannpleierkull ved Det odontologiske fakultet. Her får dere et tilbakeblikk på den tradisjonsrike seremonien i Universitetets aula, et minne sikret av ODs egne fotografer.

Publisert 5. okt. 2016 11:36

Nok en gang har Nordic Hatton award blitt vunnet av  en stipendiat fra IOB.  I år var det  Sanja Petronijevic som vant prisen for 2016.

Publisert 3. okt. 2016 16:22

De nå tilbakelagte Forskningsdagene var svært innholdsrike - også for Det odontologiske fakultet. To arrangementer utenfor fakultetet ga til sammen tusenvis av nye mennesker kunnskap om moderne bygging av kroner, aldersvurderinger og antibiotikaresistens.

Publisert 12. sep. 2016 17:16

I september tar Det odontologiske fakultet (OD) med noe av vår forskning til nye arenaer i Oslo sentrum. Både barn og voksne kan få lære om alt fra aldersvurderinger av asylsøkere og antibiotikaresistens, til høyteknologisk tannlegeutstyr.

Publisert 7. sep. 2016 14:13

Førsteamanuensis ved OD, Lene Hystad Hove, ønsker mer fokus på munnhelsa til eldre. I et innlegg Munnhelse-bilaget til Dagbladet Magasinet forteller hun hvorfor.

Publisert 18. aug. 2016 14:26

Som ny student ved Universitet i Oslo får du tilbud om å være med på fadderuka. Dette er en glimrende anledning til å bli kjent med universitetet, og ikke minst andre studenter.

Publisert 27. juli 2016 07:00

Roger Junges, doktorgradsstipendiat ved Det odontologiske fakultet (OD), Universitetet i Oslo, ble tildelt den anerkjente «LION dental research award for young investigators in oral health research» ved hovedkonferansen til International Association for Dental Resarch (IADR).

Publisert 30. juni 2016 14:51

I år er det den greske hovedstaden som er vertskap for den årlige ORCA kongressen (European Organization for Caries Research), og Det odontologiske fakultet er representert med tre deltakere. Det er Alix Young Vik, Lene Hystad Hove og Shermin Rusthen.

Publisert 15. juni 2016 12:26

Det var en lydhør forsamling som fikk høre årets avgangsstudenter presentere sine bacheloroppgaver i store auditorium den 14. juni.   Det var høy kvalitet og stor bredde i presentasjonene, og etter hver presentasjon var det mange spørsmål og kommentarer til de solide fremføringene.