Masterpresentasjoner 2020 på Zoom

Over to dager ble masteroppgavene presentert digitalt på Zoom for første gang. Gjennomføringen gikk knirkefritt og bedømmelses-komitéen kåret beste masteroppgave og nominerte to masteroppgaver til Studenforskerprisen.

i år presenterte studentene masteroppgavene på Zoom

Masteroppgavene ble i år presentert på Zoom. Bildet viser en av slidene til Sara Gulbrandsen og Inger Merethe Løkkens presentasjon. Den ble kåret til beste masteroppgave. Foto: Kari Øverby

I alt ble 29 masteroppgaver presentert og bedømmelsekomitéen var svært fornøyd med gjennomføringen av det digitale arrangementet.

Medlemmer av bedømmelseskomitéen: Anne Aamdal Scheie, Tore Solheim og Eirik Ambjørnsen.

Koordinatorer er Anne Møystad og Lars Peter Sand.

Beste masteroppgave og nominerte til Studentforskerprisen

Sara Gulbrandsen og Inger Merethe Løkken: «Honning mot hypoglykemi hos barn med type 1 diabetes - en klinisk studie»

Vinnerne får utdelt fakultetets pris for beste masteroppgave på kandidatavslutningen 19. juni.

Bedømmelseskomiteen plukket ut to masteroppgaver for presentasjon på NTFs landsmøte.

1. Aurora Nyhuus, «Utvikling av visdomstenner hos norske ungdommer»
  2. Kaia Ivarsdatter Gjermo og Lucia Nesteby med oppgaven «Munntørrhet: 1; Litteraturgjennomgang av etiologi, klinisk uttrykk og behandling. 2: Undersøkelse av pasientopplevelse og salg av produkter mot munntørrhet fra apotek»

De to sistnevnte er fakultetets kandidater til Studentforskerprisen, en årlig pris som deles ut av Tannlegeforeningen på deres årsmøte til høsten.

Bildet kan inneholde: tekst, produkt, font, multimedia, teknologi.
En av slidene til til Sara Gulbrandsen og Inger Merete Løkkens presentasjon som vant for beste masteroppgave. Foto: Kari Øverby
Av Kari Øverby
Publisert 19. juni 2020 10:14 - Sist endret 19. juni 2020 10:34