Tiril Willumsen valgt til dekan ved OD

To team har knivet om å lede fakultetet de neste fire årene. I dag ble det klart at Tiril Willumsens team har vunnet valget og overtar ledelsen fra 1. januar 2021.

Bildet kan inneholde: uniform, samfunnet, begivenhet, team, hvit kåpe.

Fra venstre: Hans Jacob Rønold blir prodekan for studier, Tiril Willumsen dekan, Jan Eirik Ellingsen visedekan for spesialistutdanningen, Amer Sehic visedekan  for studier – prekliniske fag og Janne Reseland visedekan for forskning. Foto: Ingar Storfjell, OD/UiO

Tiril Willumsens team fikk totalt 76 % av stemmene og Hans-Christian Åsheims team fikk

24 % av stemmene.

Valget har tydelig engasjert ansatte og studenter, fordi valgdeltakelsen er svært høy. Selv blant studentene, der deltakelsen ved dekan- og rektorvalg vanligvis er svært lav. Her er oversikten over hvor mange som har gitt sin stemme i dekanvalget:

• Ca. 91 % vitenskapelig ansatte
  • Ca. 88 % teknisk-administrativt ansatte
  • Ca. 67 % studenter

Stemmene vektes ulikt ettersom du er vitenskapelig, teknisk administrativt ansatt eller student:

• De vitenskapelig ansatte 53 %
  • teknisk-administrativt ansatte: 22 %