Første faglig lunsjforedrag

Mange tilhørere i Store auditorium fikk med seg Håvard Hynnes lunsjforedrag, en litt kortere versjon av hans prøveforelesning. Studenter og ansatte har uttrykt ønske om å få med seg prøveforelesningene som holdes ved fakultetet.

Håvard Hynne holder foredrag i Store auditorium

Håvard Hynne holdt en litt forkortet versjon av prøveforelesningen han holdt da han disputerte 30. juni. Foto: Fredrik Pedersen, OD/UiO

– Jeg er veldig glad for å introdusere Håvard Hynne som førstemann ut i rekken av faglige lunsjforedrag vi planlegger å arrangere flere av utover våren, sa dekan Tiril Willumsen.

I avhandlingen studerte Håvard Hynne fellestrekk og forskjeller ved ulike årsaker til tørr munn og tørre øyne. I Store auditorium holdt han en forkortet versjon på 30 minutter av prøveforelesningen som hadde tittelen «Why are we dry». Han disputerte 30. juni.

– Prøveforelesningene ph.d.-kandidatene våre holder er inspirerende og holder et faglig høyt nivå. Vi ønsker å gi studenter og ansatte muligheten til å holde seg oppdatert på den faglige utviklingen innen odontologi, fortsetter hun.

Tiril Willumsen har tatt initiativet til å få i gang foredragsrekken.

– Mange ansatte og studenter har ikke anledning til å følge prøveforelesning/disputas når de gjennomføres, derfor er planen å tilby denne sjansen.

– Jobben som instruktørtannlege ved OD gir poeng i NTF’s beregninger for etterutdannelse og den faglige oppdateringen disse foredragene gir er relevant, sier Willumsen.

Takk til OSU som spanderte lunsj på studentene.

Bildet kan inneholde: bord, stol, dress, begivenhet, teknologi.
Mange studenter og ansatte møtte opp for å overvære Hynnes foredrag. Foto: Fredrik Pedersen, OD/UiO

Av Kari Øverby
Publisert 2. des. 2022 10:09 - Sist endret 2. des. 2022 10:10