Ledelsen ved Institutt for klinisk odontologi ønsker å lage åpen fagdag

Nivået på forelesningene som spesialistkandidatene holder, er så høyt, at ledelsen ved IKO nå ønsker at flere både kan få nytte og glede av disse forelesningene.

Gjennom flere år har det vært arrangert forelesninger på onsdagsmorgenene i regi av spesialistkandidatene i protetikk, endodonti, oralmedisin/kirurgi og periodonti.

–  Disse forelesningene er ofte av så god kvalitet at vi synes kandidatene bør få muligheten til å holde noen av disse forelesningene for et litt bredere publikum enn kun de få fagavdelingene som deltar på onsdagsmøtene,  sier nestleder Odd Carsten Koldsland og instituttleder Carl Hjortsjö ved IKO.

Bildet kan inneholde: slips, panne, nese, smil, hake.
Instituttleder Carl Hjortsjö og nestleder Odd Carsten Koldsland ved IKO.

Instituttet ønsker derfor å arrangere, i første omgang, en halv dag der et lite utvalg av forelesningene kan holdes for andre kandidater, instruktører, eksterne kollegaer og andre som måtte være interessert.

–  Dersom arrangementet vekker interesse og er populært, kan vi vurdere å ha en hel dags arrangement neste år, kanskje til og med arrangere parallelle sesjoner så flere av våre dyktige kandidater kan få vist hva de kan, sier nestleder Koldsland.

Instituttledelsen håper at dette kan bli en «åpen fagdag» på fakultetet der instituttet får vist potensielle samarbeidspartnere og henvisere, noe av det IKO kan hjelpe pasientene med. Samtidig får kandidatene reklamert litt for seg selv og øvd på formidling foran et publikum uten å måtte lage helt nye presentasjoner.

–  Vi tenker at det også kan føles godt å avslutte dagen med et lite sosialt arrangement, sier nestlederen.

– Planen nå, er at fagdagen skal finne sted første april, og vi går straks i gang med å planlegge både innhold og promotering av denne dagen, sier Koldsland avslutningsvis.

Publisert 31. jan. 2022 16:12 - Sist endret 31. jan. 2022 16:12