Professor Amer Sehic fikk NTFs pris for odontologisk undervisning og forskning

Prisen ble overrakt av NTFs president Heming Olsen-Bergem under NTFs landsmøte.

Bildet kan inneholde: underholdning, himmel, talsperson, dress, elektrisk blå.

Foto: Andres Vargas

Her er juryens begrunnelse: Årets vinner av «NTFs pris for odontologisk undervisning og forskning» går til en kandidat som, i tillegg til fremragende forskningsresultater, har utmerket seg som en særlig god underviser.

Vedkommende har over mange år bidratt til en kontinuerlig og innovativ utvikling av undervisningen ved sitt fakultet. Vinneren har vist svært høy kvalitet, effektivitet og evne til digitalisering av undervisningen innen sitt fagområde. Han har vært banebrytende ved fakultetet når det gjelder å forbedre utdanningskvaliteten. Arbeidet med å utvikle egen undervisning har resultert i en undervisningsmetode som også har vekket internasjonal oppmerksomhet. Vinneren har også kommunisert ulike aspekter innen sitt fagområde til andre forskere, studenter og allmenheten gjennom formidling via vitenskapelige tidsskrifter, i populærvitenskapelige fora og nasjonale aviser.

Han er en meget populær underviser blant studentene som beskriver han som en varm og åpen person som vil studentenes beste. Han har også evne til å formidle et helt sentralt odontologisk basisfag til noe som fenger studentenes interesse.

Årets jury har enstemmig besluttet at «Den norske tannlegeforeningens (NTFs) pris for odontologisk undervisning og forskning 2023» går til Professor Amer Sehic ved Institutt for oral biologi ved Det odontologiske fakultet, Universitetet i Oslo.

Juryen besto av  Pia Titterud Sunde  (UiO), Gudveig Cecilie Gjerde Gjengedal (UiB), Aida Mulic (UiT)

Publisert 3. nov. 2023 09:04 - Sist endret 3. nov. 2023 12:01