Alumnusarrangement for avdelingen ved Biomaterialer

Gjensynsgleden av stor da avdelingen for Biomaterialer hadde invitert til alumnusarrangement i Faculty Club fredag 21.oktober.

Gjensynsglede på alumusarrangmenet. her representert ved Matthias Frank, Sébastien Taxt-Lamolle, Håvard Haugen og Martin Walter. Foto: Privat

Det var lagt opp til både et både faglig og sosialt program hvor tidligere phd-studenter ved avdelingen fortalte om hvordan tiden etter doktorgraden kan fortone seg.

Noen av de tidligere PhD-studentene har tilholdssted i Norge, men  siden avdelingen for biomaterialer har en svært  internasjonal profil , var europeiske destinasjoner sterkt representert på møtet.

Det faglige programmet åpnet med en velkomsthilsen fra Hanna Tianen, deretter gav fagleder Håvard Haugen en oppdatering på hva som skjer på avdelingen nå.   David  Wiedmer snakket om hva som kunne være nyttig å lære av alumnene og Anders Verket delte sine beste tips for hvordan man best kunne overleve siste innspurt i doktorgradsarbeidet. Benjamin Mulller snakket om «jakten på jobb» etter at doktorgraden er levert og Hellen Pulisaar fortalte om hvordan det er å være spesialistkandidat i Århus.  Martin Walter snakket om hvordan ulikt regelverk mellom EU og USA kunne påvirke jobbmulighetene i det det medisinske utstyrsmarkedet og Jessica Lönn-Stensrud avsluttet den faglige delen med et foredrag om antibiotakiaresistens, som hun sammenlignet med en stille tsunami.

Dette er andre gang avdelingen har alumnusarrangement og det vil mest sannsynlig, og etter stemningen å dømme vil det mest sannsynlig bli noe som gjentar seg.

Alle foto billedgalleri: Jonas Wegenroth

Alumni. bio